Sportul in viata noastra

Viata mea este destul de agitata in acest an. Multe schimbari au avut loc si toate bune spre norocul meu,  mai sunt si 2 copii mici care ma uimesc si ma  provoaca in fiecare zi,  mai am si rol de  sotie din cand in cand 🙂 .

In ultima perioada ma streseaza si un alt subiect:  nu fac miscare/sport. Nu am mai facut effort sustinut constant de 5 -6 ani, adica de la prima sarcina. Desi realizez ca nu e bine si ca pe toate planuri m-as simti mult mai bine, ma ascund dupa „nu am timp”. Am devenit si destul de comoda si orice iese din rutina mea zilnica,  mi se pare un stress maxim.

Am avut placerea sa ajung la sa aflu despre Campania Always „Continua sa lupti #caofata” si am realizat ca lipsa mea de miscare imi afecteaza si copiii. Cele doua fete ale mele vor face atata miscare cata vad la mine.  Nu este de ajuns doar ca un parinte sa faca sport in casa, mai trebuie sa fie si exemplul parintelui de acelasi sex.

Am realizat si cat de important este un sport in educatia unui copil sau adolescent. „Un sondaj realizat anul acesta în România**** a arătat că 94% dintre fete cred că sportul le ajută să își crească încrederea în sine. Numeroase studii au arătat că practicarea continuă a sportului, la orice nivel, reprezintă un factor major care contribuie la creșterea încrederii în sine a fetelor, oferindu-le aptitudini valoroase ce le ajută să-și mențină încrederea că pot face orice ulterior în viață. Un studiu realizat în 2015 în SUA a arătat că femeile cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au de două ori mai multe șanse să fie mai încrezătoare dacă practică un sport în mod regulat, comparativ cu cele care nu practică deloc.

…trei dintre cele mai importante beneficii ale practicării sportului sunt încrederea sporită, aptitudini de lucru în echipă și de conducere.

Eu nu ma astept sa faca copii mei sport de performatanta la  nivele foarte ridicate. Daca vor ajunge acolo cu atat mai bine, insa cred cu tarie ca o activitate sportiva regulalta nu le poate face decat bine. Disciplina pe care ti-o impune  orice pasiune sportiva modeleaza un copil si ajuta un adolescent.

Societatea  noastra nu te incurajeaza, dar asta nu inseamna ca familia ta sa fie la fel.  Am avut placerea  sa o ascut pe Andreea Chițu,”cea mai bună sportivă a României în anul 2015, vice-campioană mondială și campioană europeană la judo”, cum povestea despre ce a tinut-o de sport: sustinerea familiei! Mi-a placut mult ea si de cum povestea cum a modelat-o sportul ca si personalitate si adult, cum a trecut mai usor peste unele framantari ale adolescentei.

Ma uit la Printesa cum a invata sa mearga pe  bicicleta fara rotii ajutatoare si vrea sa participle al concursuri cu tatal ei. Ma uit la Madam Furlifus care la nici 2 ani face tumba perfect si are o viteza in picioare tot timpul. Ma uit ca potential in copii mei exista si doar eu voi fi vinovata daca nu este explorat si nu le trasez o cale. Copii au pasiune si nu neaparat informatie. Tine de parinte sa creioneze cai pe care ei sa le aleaga si sa le definitiveze.

Acum ma lupt cu mine sa-mi gasesc si eu calea optima  inapoi spre sport!

Anunțuri

Nava spatiala si iarba

Noi stam la tara, la casa si la curte. Curte mare si perfecta pentru alergat, cu o mica livada si tufe de zmeura de unde cele mici si cateii mananca.  Aerul este oxigenat si in zona gasesc vara tot felul de legume si fructe de sezon! Vecinele ne alimenteaza cu oua si  avem si o vacuta pe strada pe care o salutam cand vine de la pascut. E asa frumos sa-ti vezi copiii de pe terasa, cum alearga si piscile si cateii in jurul lor cautand  joaca. Ai zice ca e perfect!

Pai e frumos de complicat 🙂 ! Curtea este foarte mare si necesita ingrijire. E multa iarba care creste (a combinatie de gazon cu iarba salbatica 🙂 ). De 2 ani ploua cam mult si nu apucam sa tundem iarba: ori din lipsa de timp, ori ca asteptam o zi cu soare. Daca iarba este uda si mare, apar tot felul de insecte si e mai periculos pentru copii si animale. Tufele de zmeura daca nu le cureti primavara nu cresc si nu ai loc sa culegi. Mai tot necesita intretinere si timp! Si daca suntem plecati in weekend-uri si daca ploua si daca…. si daca….nu prea reusesti sa tii pasul. Multe task-uri si prea putin timp, mai ales ca vrei si sa te relaxezi!

Intr-o zi cu soare si iarba uscata a venit o nava spatiala la noi cu doua fetite si o masina de tuns iarba! Cum al meu sot nu era acasa, zic las fetele in nava spatiala si eu incerc sa tund iarba (sa-i fac o surpriza). Masina arata sanatos si usor de asamblat! Am adus-o in stare functionala insa ca o alintata ce sunt, nu prea am stiut sa pun in serie cablul lung pentru alimentare. In plus nu nimeream sa  conectez correct si nu pornea. Am asteptat sa vina Sportivul familiei si l-am rugat sa ma ajute 🙂 !

IMG_0425

 

In doua miscari motorul torcea frumos! Altceva cand ai la masina de tuns iarba cu cos…adio greblat toata curtea! Cosul are si un indicator de umplere. Ce mi s-a parut foarte usor de folosit si necesar pentru toate colturile unde trebuia sa revin cu altceva sa tai iarba, este bratul ce se roteste 360 de grade. E foarte buna si pentru denivelarile din livada si ocolirea pomilor. Are 4 nivele de taiere a gazonului, in functie de preferinte.

Cred ca este forte buna pentru  o curte mijlocie sau micuta. Ce mi s-a parut complicat pentru curtea noastra, a fost alimentarea si lungimea cablului pe care din fericire il aveam :),

Cat fetele s-au plimbat cu nava spatiala,  noi ne-am facut de treaba cu iarba via Sterwins 360( marca propie Leroy Merlin). Masina o gasiti la Leroy. Mai multe detalii aici.

Si ca sa auziti si cum se aude avem si o inregistrarea live, la butoane Sportivul familiei 🙂 !

 

Mici sfaturi pentru un stil de viata sanatos

Dragilor,

Nu sunt disparuta de pe planeta si nici copiii mei! Sunt intr-un an destul de agitat professional si cele doua mici  „teroriste”  imi solicita mai toata atentia ramasa. E frumos sa am parte de momente de 5 ani de Printesa si delicatete si momente de agitatie si „furtuni” de la Madam Furlifus( aproape 2 ani),

Mai reusesc sa ajung si eu la evenimente si desi nu am toata atentia catre  speaker( pentru ca alerg dupa fete) imi face bine si invat.  Intr-un final am ajus si eu la  un eveniment din cadrul Maratonului de Sănătate Secom: Alimentația: dietă sau stil de viață.

Eu personal nu cred  in diete! Cred ca e necesar un stil de alimentatie sanatos si echilibrat si mult sport,  pentru a fi in forma si a te simtii bine. Mi-au confirtmat acest lucru si  cei de la eveniment. In plus eu stiu ca doar  din cauza mea si a comoditatii mele,  nu sunt  in cea mai buna forma posibila. Daca sunt atenta corpul meu „comunica” cu mine si imi arata ce ar trebui sa mananc :). Avem cateva informatii utile mai jos:

„A mânca înseamnă altceva, pentru fiecare dintre noi, în funcție de momentul zilei, de dispoziție și de context. Mâncăm ca răspuns la senzația de foame, mâncăm de oboseală, de bucurie, de plictiseală, de nervozitate și lista poate continua. Alimentația este un subiect interesant și controversat.

Ce mâncăm pentru a fi sănătoși, ce mâncăm pentru a ne menține în formă, ce mâncăm pentru a slăbi, ce oferim copiilor noștri pentru a se dezvolta corect și sănătos?

Răspunsul acestor întrebări stă de cele mai multe ori în farfuria noastră, a explicat dr. Ana Maria Iulian, doctorand în științe psihologice, expert în nutriție comportamentală; în cadrul celei de-a cincea ediții a Maratonului de Sănătate Secom®.

“Nu există o dietă, ci un fel de a mânca din toate alimentele, pornind de la ideea că organismul nostru e un fel de mașina care nu este în stare să digere orice. Nu suntem ceea ce mâncăm, suntem ceea ce putem digera și apoi ceea ce putem absorbi din intestin în sânge. Prin urmare dacă mâncăm spanac nu vom avea fier. Există un anumit tip de a pregăti spanacul pentru ca fierul să ajungă în sânge.

Nefiind ceea ce mâncăm trebuie să învățăm ce anume mâncăm. Într-o farfurie, legumele ar trebui să ocupe o jumătate din spațiu, un sfert ar trebui să-l ocupe produsele animale și un sfert glucidele cu absorbție lentă. Când vorbim despre aceste glucide cu absorbție lentă nu ne referim la biscuiți, napolitane, ciocolată, băuturi carbogazoase, produse de patiserie etc. Acestea sunt glucide cu absorbție rapidă de care trebuie să ne ferim, pentru că excesul lor se poate vedea „pe burtă”, adică nivelul circumferinței abdominale.

Circumferința abdominală ne spune un lucru foarte important despre noi. Și anume, m-am săturat de zahărul pe care tu mi-l dai în fiecare zi, de 7 sau de 30 de ori pe săptămână și nu mai pot. Excesul de zahăr pe care-l consumăm prin dulciuri, orez alb, pâine, produse de patiserie, pizza etc se depozitează în zona abdomenului. În plus, acest exces începe să ne deregleze homeostazia internă, ne dorim să mâncăm din ce în ce mai mult și apare fenomenul de binging – un consum excesiv sau compulsiv.

Este foarte important să respectați proporțiile alimentelor din farfurie, să consumați alimente bogate în fibre (orez integral, pâine integrală, legume), fructe (pentru a înlocui glucidele cu absorbție rapidă).

O alimentație sănătoasă ne oferă energie pentru a ne trezi dimineața, combustibil pentru întregul organism și bună-dispoziție.

Este foarte important să alegem alimentele de calitate și sănătoase. Când cumpărăm alimente este ca atunci când mergem să ne luăm haine. De ce ne-am cumpăra alimente care să ne îmbolnăvească și să ne facă bătrâni pe interior? Atunci când ne îmbrăcăm ne uităm să arătăm bine cu ceea ce alegem. De exemplu, de ce nu ne-am împrieteni cu urda, un aliment despre care studiile arată că este bogat în cisteină, un aminoacid care în organism formează un antioxidant foarte puternic numit glutation. Acest ingredient ne apără de stresul oxidativ, prin urmare ne apără de îmbătrânire și ne ajută să arătăm bine.

Există un singur fel de a mânca, nu există diete personalizate. Pentru buna funcționare a organismului și implicit sănătatea acestuia, avem nevoie de vitamine, minerale, enzime. Între toate acestea trebuie să existe un echilibru. Nicio extremă nu este bună, fiecare trebuie să găsească o cale de mijloc.

În condițiile în care nutriția modernă arată prin studii longitudinale că un anumit fel de a mânca poate să ofere o oarecare protecție, dincolo de ereditate, pentru că nu ereditatea este atât de importantă, ci mediul, stresul pe care-l gestionăm prost, alimentele pe care le consumăm, atitudinea noastră referitoare la lucrurile care ni se întâmplă. Conceptul de medicină integrativă este cel care abordează pacientul ca întreg și-l tratează în universul lumii lui.

Este foarte important să avem trei mese zilnic. Organismul este generos dimineața și așa cum ne alimentăm mașina înainte de a porni la drum, tot așa trebuie să oferim corpului nostru energie pentru a rezista până la prânz. Dacă nu-i oferim resursele necesare, corpul nostru își va lua singur. Seara, atunci când vom mânca 3 mese într-una. Exact atunci corpul nostru nu mai este dispus să-și împartă energia cu noi și-și va pune deoparte jumătate din tot ceea ce mâncăm.

Stabiliți-vă două gustări între mese. Acestea vă vor menține glicemia constantă între mese și vă vor menține capacitatea de concentrare și energia constantă.

În plus, este foarte important să ne facem timp să mâncăm. Dacă nu vom mânca în jumătate de oră după ce ni s-a făcut foame, peste două ore vom mânca de trei ori mai mult și s-ar putea să nu ne săturăm.

Acordați-vă timp pentru a vă odihni și pentru a vă reface. Somnul are un rol foarte important în homeostazia organismului. O noapte pierdută va putea fi recuperată în patru.

Frica de grăsimi și alimentele degresate

O alimentație sănătoasă conține toate cele trei tipuri de grăsimi: grăsimi saturate, grăsimi monosaturate și grăsimi polisaturate. Toate aceste grăsimi sunt bune, însă contează mult proporția acestora. Se poate observa că alimentația ultimilor 50 de ani abundă în  grăsimi saturate și în glucide rafinate. Chiar dacă tendința generală este să se consume alimente light și degresate, acestea nu conțin grăsimi, dar sunt bogate în glucide rafinate. Reduceți grăsimile saturate, însă evitați produsele light și ne orientați-vă către alimentele complete, de ex. unt, lapte integral. Vă puteți lua aceste grăsimi saturate din unt, carne și nu din produsele de fast-food, produse de patiserie.

Includeți în alimentație grăsimi monosaturate – avocado, uleiul de măsline, nucile, uleiul de sâmburi de struguri.

Grăsimile Omega-3 sunt altă categorie de grăsimi sănătoase care n-ar trebui să vă lipsească din alimentație. Acestea pot fi de origine vegetală: uleiul de in, uleiul de rapiță, uleiul de semințe de dovleac. Peștele oceanic este o sursă extraordinară de acizi grași Omega-3, de origine animal. Ssardinele, macroul, heringul, tonul, somon-ul, codul, fructele de mare – sunt bogate în acizi grasi omega-3 și ar trebui să se găsească în alimentație sănătoasă.

Acizii grași Omega-3 au foarte multe implicații în metabolismul organismului. Sunt antiagreganți plachetari, antiinflamatori, intra în constructia membranelor celulare care sunt dublu fosfolipide, sunt analgezici, protejează creierul de acțiunea nociva a anumitor substanțe, ne ajută să scădem în greutate. Ei nu se absorb decât dacă sunt în proporție de 1 la 4 maximum cu acizii grași Omega-6. In alimentația noastră curentă proporția este de 1 la 20. De aceea ar trebui să favorizăm absorbția grăsimilor Omega-3 în detrimental Omega-6“, a explicat dr. Ana Maria Iulian în cadrul Maratonului de Sănătate Secom®”

Multumim  Ana  pentru invitatie  si poze! 🙂

13497579_1011001638996696_5711105573525658181_o

Printesa

13557881_1011001782330015_1245210404960231375_n

Madam Furlifus

Credit foto: Cristina Bobehaart studio